Lektor do reklamy telewizyjnej
Chociaż coraz więcej osób deklaruje rezygnację z telewizji na rzecz Internetu, reklama telewizyjna wciąż stanowi najlepsze medium dotarcia do odbiorców. Szacuje się, że przeciętny Kowalski spędza dziennie ponad 4,5 godziny na oglądaniu telewizji, a transmisje najważniejszych wydarzeń potrafią zgromadzić nawet 7 milionów oglądających. Oznacza to, że mimo wysokich kosztów produkcji i publikacji, reklama telewizyjna oferuje najniższy koszt dotarcia do pojedynczego widza. Należy pamiętać, że jest to również prestiżowe i najefektywniejsze medium budowania świadomości marki – budząca emocje kampania pozwala osiągnąć cel w niezwykle krótkim czasie.
Rola lektora do reklamy telewizyjnej
Profesjonaliści tworzący nagrania reklamowe zgodnie wskazują, że tym, co w głównej mierze kreuje wizerunek przekazu jest towarzyszący mu głos. Wybór odpowiedniego lektora do reklamy telewizyjnej ma więc niebagatelne znaczenie. Dzieje się tak, ponieważ tym, co w dużej mierze decyduje o efektywności kampanii, są wywoływane przez nią emocje. Z punktu widzenia marketingu najgorsza reklama to taka, która nie budzi żadnych uczuć – nawet tych negatywnych. Rolą lektora reklamowego jest zatem tak poprowadzić narrację, by z jednej strony wzbudzać emocje, a drugiej wpasować się w charakter reklamowanego produktu i marki. Przy tym wszystkim należy pamiętać, by nagrania lektorskie nie przysłaniały samego przekazu – istnieje ryzyko odwrócenia uwagi odbiorcy od sedna reklamy.
Cechy profesjonalnego lektora reklamowego
Bez względu na to, czy realizowana jest zapowiedź sponsora programu czy klasyczny spot reklamowy, głos użyty do nagrania lektorskiego musi charakteryzować się kilkoma, uniwersalnymi cechami. Po pierwsze powinien wzbudzać emocje – to od nich zależy jak odbierana będzie cała reklama. Po drugie, warto by lektor wnosił do nagrania osobowość. Każda marka posiada unikatowy charakter, a odpowiedni warsztat aktorski i modulacja głosu sprawiają, że odbiorcy mogą się z nią identyfikować. Ważną kwestią jest też to, czy lektor reklamowy pasuje do marki – idealnie, jeśli jego głos odzwierciedla wiek grupy docelowej, a jednocześnie nie wyróżnia się na tle całego nagrania i nie konkuruje o uwagę widza. Wybierając lektora do reklam telewizyjnych warto zwrócić też uwagę na inną kwestię. Najbardziej skuteczne i najlepiej odbierane są te kampanie, w których wielokrotnie wykorzystywany jest ten sam głos. Pozwala to odbiorcy długofalowo utożsamiać się z prezentowaną marką, jak też sprawia, że zyskuje ona charakterystyczny i łatwo rozpoznawalny element.
Lektor do reklamy telewizyjnej - dlaczego warto?
Jako lektor z kilkunastoletnim stażem wiem co zrobić, by Twoja reklama odniosła pożądany efekt. Nagranie, które ode mnie otrzymasz będzie w pełni profesjonalne, a użyty do niego głos dopasowany do Twoich potrzeb. Zrealizowałem wiele kampanii dla stacji telewizyjnych, a mój głos jest rozpoznawany, co znacznie ułatwi Ci zdobycie zaufania odbiorców. Dodatkowo oferuję dużą elastyczność i wysoką kulturę pracy – pracując ze mną możesz liczyć na szybką reakcję, dobry kontakt oraz przyjazną atmosferę. Wyróżnia mnie też to, że posiadam własne studio nagrań, które jest do mojej dyspozycji 24 godziny na dobę, dzięki czemu zrealizuję Twoje nagrania lektorskie niezwykle szybko.
Zróbmy coś razem!