Lektor do reklamy
Reklama towarzyszy nam od zarania dziejów. Wyewoluowała od najprostszej formy w postaci tekturki przy straganie, aż do wyrafinowanych i potężnych kampanii z zasięgiem na cały świat. Bez względu na to, jakie usługi lub produkt oferuje Twój biznes, wszystko ostatecznie sprowadza się zawsze do sprzedaży. Jej efektywność zaś zależy często właśnie od reklamy. Podczas przeprowadzonych w 2019 roku badań okazało się, że aż 92% marketerów uznało głos lektora za kluczowy element reklamy, nadający jej emocjonalny charakter. Co to oznacza? Profesjonalne nagranie lektorskie to baza każdej dobrej reklamy i klucz do sukcesu. Bez względu na to, jaką drogą chcesz komunikować się ze swoimi odbiorcami, głos jest najsilniejszym nośnikiem emocji, a lektor reklamowy to podstawa udanej kampanii.
Lektorzy online - dlaczego warto zatrudnić profesjonalistę?
Reklama to nie tylko informacja o Twoim produkcie lub marce. Przekaz w telewizji czy radiu postrzegany jest jako prestiżowy, a firmy decydujące się na taką formę promocji – jako wiarygodni, poważni gracze. To sprawia, że choć reklama ma olbrzymie znaczenie dla sprzedaży, stanowi również istotny element polityki wizerunkowej. Ze względu na budzące w odbiorcach emocje, trwale kreuje postrzeganie marki i sposób jej odbioru. Profesjonalne nagrania lektorskie to zatem olbrzymia szansa na to, by nadać reklamie charakter w sposób świadomy. Ostateczny efekt nie jest wówczas wypadkową przypadkowych kroków, tylko rezultatem przemyślanych i zaplanowanych działań. Lektor pomaga zatem uzyskać zaplanowany efekt i stworzyć wiarygodny wizerunek.
Głos lektora jest istotny również z innych powodów. Z punktu widzenia odbiorcy, emisja spotu radiowego lub telewizyjnego jest trudna do przewidzenia. Widz nie wie, w którym momencie zobaczy konkretną reklamę i kiedy zostanie powtórzona. Oznacza to, że chcąc zapamiętać prezentowany produkt ma na to tylko chwilę. Nietrudno wyobrazić sobie zatem, że nagranie zawierające szumy lub lektor z kiepską dykcją nie będą grać na Twoją korzyść.
Jakie cechy powinien mieć dobry lektor do reklamy?
Chcąc dotrzeć do swoich odbiorców trzeba być tam, gdzie oni – w Internecie, telewizji, radiu. Chociaż każda z grup docelowych ma inny, ulubiony kanał komunikacji, nagranie lektorskie towarzyszące reklamie, wszędzie jest oceniane tak samo – to bardzo istotny element całości. Głos jest nośnikiem emocji i może być niezwykle efektywnym narzędziem budującym zaufanie do Twojej marki.
Lektor do reklamy to jednak nie tylko melodyjny, głęboki, niski głos. Świadomość własnego brzmienia, umiejętność zapanowania nad każdą głoską, a także szczypta zdolności aktorskich – zdobywane przez lata doświadczenie i wiedza pozwalają oferować usługi lektorskie na najwyższym możliwym poziomie. Cechy, które powinien posiadać każdy dobry lektor to również elastyczność i umiejętność wpasowania w oczekiwany koncept. Jako osoba pracująca w branży lektorskiej od wielu lat, dobrze wiem co zrobić, by nagranie budziło określone skojarzenia lub uczucia, a jednocześnie mieściło się w ramach wizerunku Twojej marki. Dodatkowo, posiadam doskonale wyposażone, własne studio nagrań. Sprawia to, że z jednej strony mogę zagwarantować Ci niezwykle szybkie terminy realizacji, a z drugiej mam pełną kontrolę nad każdym dźwiękiem. Decydując się na współpracę ze mną otrzymasz dokładnie to, czego oczekujesz – bez dodatków w postaci trzasków czy dźwięków zewnątrz.
Co zyskasz na współpracy z lektorem do reklamy?
Choć umiejętności i doświadczenie są kluczowe, sprzęt niskiej jakości nie pozwoli wydobyć maksimum możliwości i potencjału. Z tego powodu, jako pasjonat technologii oraz perfekcjonista, wyposażyłem swoje studio lektorskie w najlepsze sprzęty. Podejmując współpracę ze mną zyskujesz tym samym gwarancję, że otrzymasz nagrania lektorskie najlepszej jakości. Na tle innych lektorów wyróżnia mnie też wysoka kultura pracy – utrzymuję dobry kontakt ze zleceniodawcami, szybko reaguję na przesyłane informacje, dotrzymuję terminów. Wrodzony optymizm i luz pozwalają przy tym wszystkim zachować przyjazną i miłą atmosferę pracy, co sprawia, że proces nagrania przebiega bez stresu.
Dlaczego warto podejmować długofalową współpracę?
Decydując się na dłuższą współpracę, pozwalasz, by Twój produkt zyskał osobowość i na stałe zapisał się w świadomości klientów. Realizacja serii reklam o podobnym stylu sprawia, że Twoja marka staje się dla odbiorców bliższa i wywołuje w nich konkretne skojarzenia. Głos lektora prowadzącego Twoją reklamę staje się niejako głosem Twojej marki i charakterystycznym elementem, który jest błyskawicznie rozpoznawalny przez odbiorców.
W swoim studio zrealizowałem tysiące nagrań lektorskich – również dla największych firm i stacji. Mój głos jest rozpoznawalny – zarówno wśród odbiorców radia jak i telewizji. To olbrzymi plus – reklama ze znanym głosem łatwiej wzbudza zaufanie i sprawia, że odbiorcy szybciej identyfikują się z prezentowanym produktem.
Zróbmy coś razem!